انجمن حبوبات ایران|نمایش جزییات خبر
پیمان پاک در گفت‌وگوی ویژه خبری:

قیمت حبوبات کاهشی می‌شود

قیمت حبوبات کاهشی می‌شود
قائم مقام وزیر جهادکشاورزی گفت: با عرضه زیاد، تقویت تولید داخل و کاهش قیمت در بازارهای جهانی قیمت حبوبات در ماه‌های آینده اصلاح و تثبیت خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن حبوبات ایران،  برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری موضوع تنظیم بازار کالا‌های اساسی با مشارکت تشکل‌ها را با حضور میهمانان برنامه علیرضا پیمان‌پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی و حمید کاشانی رئیس اتحادیه سراسری تولیدکنندگان تخم مرغ بررسی کرد.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در خصوص واردات حبوبات بیان  کرد: برنامه‌ریزی که ما داریم در کنار حمایت از تولید داخل این است که ما حجم قابل توجهی از هم حبوبات و هم شکر را وارد کرده‌ایم. تقریباً ۳ تا ۴ کشتی شکر پهلوگیری کرده‌اند کمبودی وجود ندارد. مسئله ارزش افزوده بود که دوستان ما در سازمان برنامه بخشی را اصلاح کردند. انشاالله بخش دیگرش را هم ما تلاش داریم در دولت مصوب کنیم که اصلاح شود. 

 وی در پاسخ به این پرسش که که همان یک درصد بشود، عنوان کرد: بحث ارزش افزوده واردات یک درصد شده بحث تولید داخل را هم داریم برنامه‌ریزی می‌کنیم. در زمینه حبوبات ما یک افزایش ۷۰ درصدی قیمت جهانی داشتیم که از ۱۱۰۰ دلار رفته هر تنی ۱۷۰۰ دلار میانگین این هم الحمدالله هم با عرضه زیاد و هم تولید داخل و هم دورنمایی که دارد بازار جهانی هم رو به کاهش هست. انشاالله قیمت حبوبات هم اصلاح می‌شود و ما یک دورنمای خوبی را انشاالله به به زودی در زمین حبوبات خواهیم داشت. 

 پیمان پاک در ادامه اضافه کرد: حالا فصل برداشت انشالله از خرداد ماه شروع می‌شود در حوزه جهانی ما کاهش داریم در کنار آن تأمین ارز خوبی که بانک مرکزی کرده ما با عرضه فراوان و وفور کالا انشالله این قیمت در حبوبات هم تثبیت می‌کنیم. 

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در پاسخ به این  پرسش که ارزش افزوده کی حل می‌شود، توضیح داد: ارزش افزوده که یک درصد شده در زمینه حبوبات ولی در زمینه شکر همچنان به عبارتی شکر داخلی ۱۰ درصد است ولی وارداتی یک درصد شده است. 

 

انتهای پیام/

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۴۰
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید