انجمن حبوبات ایران|نمایش جزییات خبر
سی‌ام آبان یک هزار و چهار صد و دو انجام شد؛

برگزاری نخستین جلسه از دوره «قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن»

برگزاری نخستین جلسه از دوره «قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن»
دوره آموزشی «قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن» با استقبال فراوان شرکت‌های عضو انجمن حبوبات ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن حبوبات ایران، روز سه شنبه -30 آبان 1402- نخستین جلسه از دوره آموزشی «قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن» با تدریس دکتر مهدی رضایی، مدرس و نایب رییس کمیسیون حل اختلاف شعبه 2 گمرک ج.ا.ا و همچنین با حضور سید عبدی افتخاری دبیر و ارشاد طالبی رییس کمیته فنی و بازرس انجمن برگزار شد.

سید عبدی افتخاری دبیر انجمن حبوبات ایران در ابتدای جلسه ضمن اشاره به همکاری و هم‌افزایی اعضا به عنوان یک خانواده، بیان کرد: انجمن علاوه بر پیگیری حقوق و مشکلات اعضاء، خود را موظف می‌داند تا در مسیر پیشبرد اهداف‌ هم‌گام با آن‌ها باشد. برگزاری چنین دوره‌های آموزشی سبب می‌شود تا ابهامات شرکت‌ها درباره قوانین امور گمرکی و تجارت رفع شود.

دبیر انجمن حبوبات ایران در ادامه سخنان خود، عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی علاوه بر بالا بردن سطح علمی فعالان اقتصادی در این حوزه، عامل هماهنگی و انسجام در انجام امور و تبادل تجربیات خواهد شد.

رسانه جدید

ارشاد طالبی رییس کمیته فنی انجمن حبوبات ایران در ادامه جلسه، گفت: انجمن در راستای تسهیل کسب و کار و همچنین افزایش آگاهی اعضای خود از گذشته تاکنون اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی نظیر کارگاه آموزش فرآیند اعتبار سنجی تحت نظر اساتید سازمان مدیریت صنعتی کرده است. 

رییس کمیته فنی انجمن ضمن اشاره به درخواست اعضا مبنی بر برگزاری دوره‌های آموزشی بیشتر، عنوان کرد: پیرو تجربه موفق دوره‌های آموزشی گذشته و استقبال اعضا، انجمن اقدام به برگزاری نخستین دوره آموزشی قوانین امور گمرکی کرده است.

طالبی ادامه داد: جلسات آموزشی این دوره ادامه دار خواهد بود و تقویم برگزاری باقی جلسات از طریق سایت و گروه‌های مجازی به اعضا اطلاع رسانی خواهد شد. امید است با همکاری و همفکری اعضا به نحو احسن خدمتگزار باشیم.

طی این جلسه سه ساعته، بخشی از کتاب «قانون امور گمرکی و آیین نامه اجرایی آن» به شرکت کنندگان حاضر در دوره آموزش داده شد. سرفصل‌های این جلسه شامل تعاریف، حقوق ورودی و هزینه‌ها، تضمین، تشریفات و کنترل‌های گمرکی، نگهداری کالا در اماکن گمرکی و ... بود. رضایی در انتهای جلسه به پرسش حاضران درباره قوانین گمرکی و ابهامات آن پاسخ داد.

لازم به ذکر است که رضایی پیش از این مدیرکل اسبق گمرک شهید باهنر و مدیرکل گمرک شهید رجایی بوده است.

برگزاری دومین جلسه از این دوره آموزشی به زودی در سایت و گروه‌های مجازی انجمن حبوبات ایران اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

۳۰ آبان ۱۴۰۲ ۰۹:۵۶
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید