انجمن حبوبات ایران|نمایش جزییات خبر
G7: فائو پیشنهادهایی برای رفع کمبودهای فعلی و آتی مواد غذایی ارائه می کند

کیو دونگیو، مدیر کل فائو در نشست وزرای کشاورزی G7 در اشتوتگارت سخنرانی کرد

کیو دونگیو، مدیر کل فائو در نشست وزرای کشاورزی G7 در اشتوتگارت سخنرانی کرد
کیو دونگیو (راست) مدیر کل فائو با جم اوزدمیر وزیر کشاورزی آلمان پیش از نشست وزرای کشاورزی G7 در اشتوتگارت ملاقات کرد.
به گزارش روابط عمومی انجمن حبوبات و به نقل از فائو، رئیس سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) روز گذشته از کشورهای گروه 7 خواست تا در پیش‌بینی کمبود مواد غذایی در آینده کمک کنند، زیرا جنگ در اوکراین باعث کاهش عرضه‌ها، افزایش قیمت‌ها به بالاترین رکورد و تهدید کشورهای آسیب‌پذیر در سراسر آفریقا و آسیا می‌شود.
 
کو دونگیو، مدیر کل، در نشست وزرای کشاورزی G7 در اشتوتگارت آلمان گفت: ما باید به طور فعال راه‌هایی را برای جبران شکاف‌های بالقوه آینده در بازارهای جهانی شناسایی کنیم، و با همکاری یکدیگر برای افزایش بهره‌وری پایدار در صورت امکان همکاری کنیم.
 
کیو از سوی ریاست آلمان G7 دعوت شد تا درباره پیامدهای درگیری در شرق اروپا بر امنیت غذایی جهانی بحث کند.
 
در حال حاضر در سال 2021، تقریباً 193 میلیون نفر به شدت در ناامنی غذایی و نیازمند کمک های فوری بودند که این رقم نسبت به سال 2020 نزدیک به 40 میلیون نفر افزایش یافته است.
 
روسیه و اوکراین بازیگران مهمی در بازارهای جهانی کالا هستند و عدم اطمینان پیرامون این درگیری باعث افزایش قیمت ها به ویژه گندم، ذرت و دانه های روغنی و همچنین کودها شده است. این افزایش‌ها در کنار قیمت‌های بالا است که ناشی از تقاضای قوی و هزینه‌های بالای ورودی در نتیجه همه‌گیری کووید-19 است.
 
در ماه مارس، شاخص قیمت مواد غذایی فائو به بالاترین سطح خود از زمان آغاز به کار خود در سال 1990 رسید و تنها در آوریل اندکی کاهش یافت.
 
پیش‌بینی‌های صادرات گندم برای روسیه و اوکراین از زمان شروع جنگ کاهش یافته است. کو در این باره گفت، علیرغم اینکه سایر بازیگران بازار مانند هند و اتحادیه اروپا پیشنهادات خود را افزایش می دهند، عرضه همچنان محدود است و قیمت ها احتمالاً در ماه های آینده بالا خواهند ماند.
 
به گفته فائو، شفافیت بازار بسیار مهم است. به همین دلیل است که فائو از هر تلاشی برای تقویت و گسترش سیستم اطلاعات بازار کشاورزی (AMIS)، یک پلت فرم بین سازمانی که برای افزایش شفافیت بازار مواد غذایی طراحی شده است، استقبال می کند. AMIS توسط فائو میزبانی می شود.
 
فائو همچنین یک تسهیلات مالی واردات مواد غذایی را برای کمک به کشورها برای مقابله با افزایش قیمت مواد غذایی پیشنهاد کرده است. این سازوکار که به شدت بر اساس نیازها است و محدود به کشورهای با درآمد متوسط و پایین، کشورهای واردکننده خالص مواد غذایی و ذینفعان منتخب انجمن توسعه بین‌المللی است، می‌تواند تقریباً 1.8 میلیارد نفر در 61 کشور آسیب‌پذیر جهان را کمک کند.
 
این تسهیلات به گونه‌ای طراحی شده است که به عنوان تثبیت‌کننده خودکار برای تأمین مالی آینده عمل کند. کشورهای واجد شرایط متعهد خواهند شد که سرمایه گذاری های بیشتری در کشاورزی داشته باشند و در نتیجه نیازهای وارداتی آینده را کاهش دهند.
 
مدیر کل فائو همچنین در سخنرانی خود در نشست G7 از دولت‌ها خواست از اعمال محدودیت‌های صادراتی که می‌تواند افزایش قیمت مواد غذایی را تشدید کند و اعتماد به بازارهای جهانی را تضعیف کند، خودداری کنند.
 
کو گفت، در عوض، ما باید «اطمینان حاصل کنیم که هرگونه اقدامی که برای مقابله با بحران اتخاذ می‌شود، ناامنی غذایی را تشدید نمی‌کند و تاب‌آوری را افزایش نمی‌دهد».
۱۰ مهر ۱۴۰۲ ۱۰:۵۰
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید